Kjøpsbetingelser
1. Om selskapet
www.sinful.no eies og administreres av Mcompany ApS
Oganisasjonsnummer: DK32887848
VAT: 913397045 MVA
Adresse:
Sinful ApS / Mcompany ApS
Postens Godssenter
Alfasetveien 24
0060 Oslo
Tlf: 32 99 36 60
Alle priser på produktene hos Sinful.no er angitt i norske kroner (NOK) og er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv frakt. Alle priser er dagspriser.
Når du handler på Sinful.no inngås avtaler på norsk.
2. Betaling
Sinful.no aksepterer betaling via:
- VISA, Mastercard, Maestro og Masterpass - PayPal - Vipps - Klarna
Ved bruk av betalingskort vil kjøpssummen først bli trukket på din konto når varene sendes. Betaler du med PayPal er du forsikret i visse tilfeller (les mer her).
Når du handler hos oss gjemmer vi kun de opplysningene som er nødvendige for å få levert den bestile varen. Vi har ikke mulighet til å videregi kontaktopplysninger, trekke et belæp to ganger eller lignende. Du kan lese mer om netthandel her.
Du mottar en ordrebekreftelse på e-post så snart som vi har mottatt bestillingen din.
Vi bruker cookies bl.a. for å gi deg en bedre kjøpsopplevelse, og vi er forpliktet til å sørge for at opplysningene dine er sikret. Les mer om hvordan vi bruker cookies her.
Klarnas betalingsmetoder
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.
Faktura: Forfallsdato er 30 dager etter at varene er sendt avsted. Fakturavilkårene finner du her.
Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
Du finner mer informasjon om Klarna her og du kan lese brukervilkårene deres her. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
3. Forbud mot kjøp med henblikk på videresalg
Sinful.no er kun rettet mot forbrukere. Derfor er det kun forbrukere som kan handle på www.sinful.no. Når du foretar et kjøp, bekrefter du herved at du ikke kjøper varene som firma eller med henblikk på videresalg.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere en ordre hvis vi vurderer at det er snakk om et firma som kjøper eller kjøp med henblikk på videresalg. Dette gir ikke kunden rett til å rette krav mot Sinful.
4. Aldersgrense
Du skal være myndig for å handle hos Sinful.no. Personer under 18 år er mindreårige og dermed umyndige. Når du godkjenner et kjøp på hjemmesiden bekrefter du med dette at du er minst 18 år.
5. Bruksanvisninger
Hvis et produkt krever en bruksanvisning, vil denne følge med produktet. Er du fremdeles i tvil om hvordan produktet skal brukes, kan du kontakte kundeservice på tlf: 32 99 36 60 eller e-post: service@sinful.no
6. Angrerett
Som forbruker har du alltid 14 dagers angrerett på varer kjøpt på nett i henhold til loven. I tillegg tilbyr vi en ekstra returrett på opptil 365 dager, med visse begrensninger, slik at du har enda mer fleksibilitet med kjøpene dine.
Hvis du har kjøpt flere varer i én bestilling, kan du velge å kansellere kjøpet av noen eller alle varer. Vi refunderer ikke leveringskostnadene ved delvis kansellering.
Angrefristen løper fra den dagen du eller en annen person du har valgt å motta varene (men ikke transportøren) tar varene i fysisk besittelse. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en bestilling, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen.
Hvis fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende virkedag.
6.1 Forbrukerens lovfestede 14-dagers angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler på nett. Derfor har du 14 dager fra mottak til å varsle oss om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan kontakte kundeservice ved for eksempel å sende en e-post til service@sinful.dk eller bruke standard angrerettskjema, som du finner under punkt 10 nederst i vilkårene.
Angrefristen utløper 14 dager fra den dagen du mottok varen.
6.2 365-dagers begrenset returrett
Hos Sinful har du muligheten til å returnere kjøpet i opptil 365 dager. En begrenset returrett gjelder. Det betyr at du kan returnere en vare og at produktet må være av samme kvalitet, mengde og stand som da du mottok det. Dette betyr at mat, smøremidler, batterier osv. må returneres uåpnet før utløpsdatoen.
Videre må varen og emballasjen returneres i samme stand som da du mottok den. Du må legge ved originalemballasjen i uskadet stand.
6.3 Ingen angrerett på følgende varer
- Forseglede gjenstander som ikke er egnet for retur av helse- eller hygienemessige årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering, inkludert, men ikke begrenset til, intime gjenstander. Av hygieniske årsaker bortfaller derfor retur- og angreretten på intimprodukter når produktets emballasje åpnes. Varer hvis opprinnelige formål ikke er intim bruk, er du derfor velkommen til å pakke ut hvis du kan returnere dem i samme stand og mengde som da du mottok dem.
- Varer med utløpsdato er ikke inkludert i vår 365-dagers begrensede returpolicy. Dette betyr at mat, våtvarer, batterier og andre varer med utløpsdato ikke kan returneres etter forbrukerens lovbestemte 14-dagers angrerett.
6.4 Varens tilstand
Du må returnere varen i originalemballasjen. Emballasjen til uforseglede varer må åpnes, men ikke destrueres. Hvis emballasjen mangler eller er skadet, kan det utgjøre en verdireduksjon som du er ansvarlig for.
Du bør også sørge for at varen er forsvarlig pakket inn når du returnerer den. Du bærer risikoen for pakken/varene til vi mottar dem. Lagre derfor postkvitteringen og eventuelle sporingsnumre.
6.4.1 Varens tilstand ved bruk av den lovbestemte angreretten
Hvis varen har mistet verdi, og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du bare få en del av kjøpesummen tilbake. Som hovedregel kan du undersøke og prøve produktet på samme måte som du kan og kan i en butikk. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du kun kan få fraktkostnadene tilbake.
6.4.2 Varens tilstand når du sender den tilbake til 365-dagers returrett
Hvis varen er åpnet eller prøvd utover det som er nødvendig for å fastslå arten, egenskapene og måten den fungerer på, anser vi den som brukt, noe som betyr at når du returnerer kjøpet, vil du bare få deler eller ingenting av kjøpesummen tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi. Du er for eksempel velkommen til å prøve undertøy hvis produktet kan returneres i samme stand og emballasje som da det ble mottatt.
6.5 Refusjon av pengene ved bruk av angreretten og begrenset 365-dagers returrett
Når du ombestemmer deg, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert eventuelle leveringskostnader. Dette gjelder imidlertid ikke merkostnader når du har valgt en leveringsmåte som er dyrere enn den billigste leveringsformen vi tilbyr.
Hvis du har kjøpt flere varer i en bestilling og bare angrer på en del av kjøpet, refunderer vi ikke leveringskostnadene.
Vi vil refundere beløpet uten unødig forsinkelse og uansett senest 14 dager fra datoen vi har mottatt varselet ditt om angrerett. Vi kan imidlertid holde tilbake beløpet til vi har mottatt varene tilbake eller til du har sendt inn dokumentasjon på at varene er returnert. Vi anbefaler at du får en kvittering for levering av pakken, da dette fungerer som bevis på returen.
Vi vil foreta en slik refusjon med samme betalingsmiddel som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. I alle fall vil du ikke pådra deg noen gebyrer som følge av refusjonen.
Hvis du nekter mottak eller unnlater å hente pakken din i den valgte pakkebutikken, antar vi at du har angret på kjøpet. Vi trekker fra returkostnadene i forbindelse med refusjon av bestillingsbeløpet ditt. Returkostnaden er 59 NOK. Hvis du ikke ønsker dette, er du velkommen til å hente pakken og returnere den på egen hånd.
6.6 Hvordan ombestemme deg
Du ombestemmer deg ved å gi kundeservice en klar melding om at du angrer. Du kan bruke lovens standard angreskjema, som er angitt på slutten av disse vilkårene og betingelsene, men det er ikke obligatorisk. Du kan også kontakte kundeservice:
E-post: service@sinful.no
Telefon: 32 99 36 60
Vi anser det som en beklagelse av kjøpet hvis vi ikke har hørt fra deg og du nekter å motta varen eller unnlater å hente den i den valgte pakkebutikken. Vi trekker fra returkostnaden (59 NOK) i forbindelse med refusjon av bestillingsbeløpet ditt.
Angrefristen er oppfylt hvis du sender melding om at du angrer på kjøpet før angrefristen er utløpt.
Hvis du er i tvil om hvordan du benytter deg av angreretten, er du velkommen til å finne ut mer om vår FAQ om retur, eller kontakte kundeservice: E-post: service@sinful.no eller Telefon: 32 99 36 60.
6.7 Returvaren sendes til:
MCompany ApS v/ Postens Godssenter, Alfasetveien 24, 0060 OSLO
Sinful tar ikke imot pakker sendt med postoppkrav. Du betaler selv for frakten når du sender varer i retur. Vi tilbyr ikke returetiketter.
7. Reklamasjon
Sinful tilbyr 24 måneders reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Denne dekker mangler som konstateres ved normal bruk av varen. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, eller få et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Reklamasjonsretten gjelder ikke feil, skader eller slitasje som er oppstått som en direkte eller indirekte følge av feilbruk, dårlig vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep.
Reklamasjoner gjeldende feil og mangler skal meddeles Sinful innenfor rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget, eller burde vært oppdaget. Kontakt vennligst kundeservice med evt. dokumentasjon av feilen eller mangelen i form av bilde eller video. Vi kontakter deg etterfølgende med ytterligere instruksjoner.
Når du handler hos Sinful har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Det vil si at du har 2 år fra du mottok varen(e) på deg til å reklamere over eventuelle feil eller mangler. Du skal derimot gi oss beskjed raskest mulig, og senest 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen, om at du vil reklamere varen(e).
I tvilstilfelle og evt. tvister følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.
Ved feil, mangler eller evt. uteblitt levering, bes du henvende deg til:
E-post: service@sinful.no Telefon: 32 99 36 60
Sinful mottar ikke pakker sendt med postoppkrav.
Ved reklamasjon har du som utgangspunkt rett til å få erstattet den kjøpte varen med et tilsvarende produkt. Har du en avtale med kundeservice om at du får tilbake penger i forbindelse med din reklamasjonen, vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager etter at vi har fått varen i retur.
8. Produktanmeldelser
Når du sender inn din anmeldelse, gir du Sinful tillatelse til å kopiere, fjerne, modifisere publisere og oversette innholdet av produktanmeldelsen. Du samtykker samtidig til at Sinful kan bruke teksten på webshoppene vår, inkludert på andre domener enn den du har skrevet anmeldelsen. Du gir oss også tilatelse til at vi kan tilpasse anmeldelsen din og bruke den til markedsføring i Sinfuls øvrige salgskanaler.
Anmeldelsen skal skrives på norsk i et lettlest og enkelt språk, uten bruk av banneord, formuleringer som kan virke støtende, eller lignende. Du kan ikke kopiere andre kunders anmeldelser, enten fra Sinful, eller andre nettsider. Du kan ikke bruke HTML-tags eller sette inn linker i anmeldelsen din.
Når du sender anmeldelsen, har du selv mulighet til å bestemme om du vil vise ditt fulle navn, eller bare ditt fornavn i "navne-feltet". Du kan på denne måten legge inn din anmeldelse helt anonymt. Når du skriver din e-post adresse, skal du bruke den samme adressen som ved din bestilling hos Sinful.no. Denne brukes utelukkende for å kontakte deg dersom du har skrevet månedens beste anmeldelse og vil aldri fremgå som en del av anmeldelsen.
Vi forbeholder oss retten til å avvise eller slette anmeldelser vi ikke mener lever opp til retningslinjene ovenfor.
9. Personvernerklæring
Du kan lese hele personvernerklæringen vår her.
10. Levering
Sinful sørger for levering med PostNord eller Bring til mottakeren raskest mulig etter at varene er bestilt. Rettidig levering forutsetter at PostNord eller Bring overholder sin del av leveringsavtalen. Skulle det oppstå forsinkelser hos PostNord eller Bring, vil dette også forsinke leveringen i forhold til den leveringsdato vi har oppgitt. PostNords kvalitetsmål for leveringssikkerhet er minst 99% for pakkepost. Vær oppmerksom på at denne prosentsatsen er gjennomsnittlig, og vil dekke over store lokale og tidsbegrensede variasjoner.
I tilfeller med svært forsinkede (mange dager) leveringer eller leveringer som uteblir, sørger Sinful selvfølgelig for en ny levering uten omkostninger for deg.
Alle leveringer sendes med PostNord eller Bring, og koster fra 79 NOK. Fraktprisen bestemmes ut i fra vekten på pakken din og hvor den sendes til. På varer som har en vekt på 20 kg eller mer, vil det påløpe et fraktgebyr på 469,-. Ved bestillinger over 799 NOK får du gratis frakt til nærmeste postkontor/post i butikk. Leveringstiden er den forventede leveringstid opplyst av PostNord eller Bring.
Husk at du som forbruker har rett til å oppheve et kjøp og få pengene i retur hvis levering er forsinket. Leveringen skal ifølge Kjøpeloven skje senest 30 dager etter du har bestilt en vare, med mindre annet er avtalt. Dette gjelder både bestillinger i fysiske butikker og på nettet. Hvis du i tilfellet av forsinket levering ønsker å oppheve kjøpet, har du rett til å få pengene i retur innen 14 dager.
Vær oppmerksom på at det kan oppstå forsinkelser i forbindelse med f.eks. fortolling, som Sinful ikke kan stilles ansvarlig for.
OBS! Hvis pakkeboksen/pakkeshopen du har valgt er full blir pakken levert til en pakkeboks/pakkeshop i nærheten.
11. Opplysning om klagemuligheter
En klage over en vare eller en tjeneste kjøpt hos oss kan innsendes til Forbrukerrådet, Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo, https://www.forbrukerradet.no/klageguide/.
EU-kommisjonens nettbaserte klageportal kan også benyttes. Det er særlig relevant hvis du er bosatt i et EU-land. Klage kan sendes inn her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved innsendelse av en klage skal du oppgi vår e-postadresse service@sinful.no.
Hvis eventuelle tvister skulle oppstå, følger vi Forbrukerrådets avgjørelse.
Kjøpsbetingelsene er senest oppdatert 01.11.2024.
12. Standardskjema for angrerett
(Dette skjema utfylles og returneres kun hvis angreretten gjelder)
Til:
MCompany ApS v/ Postens Godssenter,
Alfasetveien 24, 0060 OSLO
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenesteytelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrukerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(underskrift er kun nødvendig hvis skjemaet innsendes i papirform)
Hovedkvarter (dette er IKKE en returadresse):
Sinful ApS Søren Nymarks Vej 1C 8270 Højbjerg Danmark